دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - Mon 06 May 2024
  • انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است+ عکس

  • از سوءاستفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید

  • زمان اعزام حجاج بیت الله الحرام مشخص شد

  • با توجه به حوادث غزه حج امسال حج برائت است / آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند

  • صفحات سلبریتی‌ها طرح نور مجازی می‌خواهد

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟+ عکس

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه

  • سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران+ عکس و فیلم

  • کار بچگانه ابراهیم هادی که عملیات را نجات داد

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران سه بر صفر از آمریکا جلو است

  • جزییات سه پیشنهاد ارزی فعالان معدنی به دولت/ ارز را نیمایی می دهیم

  • تصمیمی که استقلال را نجات داد+ عکس

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟+ عکس و فیلم

  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 311408
    تاریخ انتشار: 12/شهريور/1401 - 11:10

    استقبال سازمان ملل از ادامه حضور آژانس در نیروگاه زاپوروژیه/ ژنرال اوکراینی تعداد تلفات ارتش را فاش کرد

    معاون وزیر امور خارجه روسیه افزایش فزاینده دخالت آمریکا در اوضاع اوکراین و حمایت نظامی از کی‌یف را روندی خطرناک دانست و با اشاره به اینکه هشدارهای لازم به واشنگتن داده شده، گفت: آمریکا خود را در موقعیتی قرار داده که نزدیک است یک طرف درگیری محسوب شود.

    استقبال سازمان ملل از ادامه حضور آژانس در نیروگاه زاپوروژیه/ ژنرال اوکراینی تعداد تلفات ارتش را فاش کرد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» سازمان ملل متحد از این واقعیت استقبال می‌کند که بخشی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) برای نظارت مداوم بر وضعیت، در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه باقی می‌مانند،
    این موضوع شب گذشته، جمعه در یک نشست خبری توسط آری کانکو، معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد بیان شد. به‌گفته وی، بدین ترتیب سازمان ملل این امکان را خواهد داشت تا در جریان تحولات در این نیروگاه قرار  بگیرد.

    روز پنجشنبه، گروه کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌رهبری رافائل گروسی، مدیرکل این سازمان، بالاخره توانست از نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه بازرسی کند.

    رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز جمعه، حضور دائمی بخشی از  کارشناسان این سازمان در محوطه نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه، پس از خروج هیئت اصلی را تأیید کرد.  به‌گفته وی، بازرسان بین‌المللی توانستند اطلاعات کلیدی در خصوص وضعیت این تأسیسات به دست آورند، البته به کار خود ادامه خواهند داد، برای اینکه بسیاری از مسائل نیاز به بررسی دقیق‌تری دارند و آژانس یک حضور دائمی در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه خواهد داشت.

    رئیس آژانس با اشاره به اینکه کارشناسان در این نیروگاه امن خواهند ماند، گفت: این مأموریت هنوز کارهای زیادی برای انجام دارد، تاکنون تنها اولین بازدید از سایت‌های اصلی انجام شده است.
    وی همچنین یادآور شد که در تاریخ 6 سپتامبر اطلاعات به‌دست‌آمده و نتیجه سفر خود به این نیروگاه را به سازمان ملل اطلاع خواهد داد.

    گروسی همچنین با ساکنان شهر "انرگودار" در مجاورت این نیروگاه نیز صحبت کرد و آنها درخواستی را به او دادند تا از تحریکات طرف اوکراینی علیه نیروگاه هسته‌ای جلوگیری کند.

    پیش از این روز گذشته، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین‌المللی در وین نیز به‌نوبه خود اعلام کرد که مسکو از حضور دائمی اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه استقبال می‌کند. به‌گفته وی، این حضور به رفع گمانه‌زنی‌های متعدد و غیرواقع‌بینانه درباره وضعیت این تأسیسات کمک خواهد کرد، برای اینکه هیچ‌یک از اعضای گروه کارشناسان آژانس مجاز به ارائه نقطه‌نظرات سیاسی نیست و تنها باید از لحاظ فنی ارزیابی کند.

    در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز صد و نود و دوم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

    ***

    شنیده‌شدن صدای چندین انفجار قوی در شهر انرگودار در مجاورت نیروگاه زاپوروژیه

    به گزارش خبرنگار "تاس"، پنج انفجار قوی بامداد امروز، شنبه در شهر انرگودار در مجاورت نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیهبه وقوع پیوست.

    ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره نظامی ـ غیرنظامی منطقه زاپوروژیه به این خبرگزاری گفت: فعلاً دشوار است به‌طور قطع بگوییم که آیا انفجارها صدای پدافند هوایی بوده یا حمله توپخانه‌ای یا موشکی صورت گرفته است. اطلاعات در رابطه با میزان تخریب و قربانیان احتمالی در حال روشن شدن است.

    نزدیک‌شدن بیش از 15 قایق حامل افراد مسلح به شهر انرگودار

    ولادیمیر روگوف صبح امروز شنبه به خبرنگار تاس گفت که شب گذشته مردانی مسلح با حداقل 15 قایق تندرو از مناطق تحت کنترل طرف اوکراینی به‌سمت شهر انرگودار نزدیک شدند.

    این مقام محلی گفت: "حدود 40 قایق در رودخانه دنیپر حضور دارند، ولی نیمه‌شب گذشته حداقل 15 قایق تندرو با تعداد زیادی مردان  مسلح به‌سمت انرگودار حرکت کردند.

    اعتراف ستادکل ارتش اوکراین به حملات نظامیان اوکراینی به منطقه انرگودار

    ستادکل نیروهای مسلح اوکراین اعتراف کرد که نظامیان این کشور حملاتی را در منطقه انرگودار، جایی که نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه در آن قرار دارد، آغاز کردند. در پیام منتشره از سوی این ستاد مشخص شده است: «در نواحی مناطق مسکونی خرسون و انرگودار که به اشغال نظامیان روسی درآمده بودند، طی حملاتی بسیار دقیق نیروهای ما، حداقل سه سامانه توپخانه دشمن و همچنین یک انبار مهمات و یک گروهان پرسنل نظامی را منهدم کردند.»

    پیش از این، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نقض یکپارچگی نیروگاه زاپوروژیه را تأیید کرد. وی یادآور شد که نمی‌توان ارزیابی کرد که آیا عناصر لازم به‌طور تصادفی مفقود شده یا اقدام عمدی و خرابکاری بوده است.

    ژنرال ارتش اوکراین: ما صدها هزار نیروی نظامی خود را از دست داده‌ایم

    ژنرال "سرگئی کریوونوس" معاون اول سابق فرمانده نیروهای عملیات ویژه نیروهای مسلح اوکراین روز جمعه در یک مصاحبه اینترنتی در کانال یوتیوپ اعتراف کرد که کی‌یف در طول درگیری نظامی با روسیه صدها هزار نفر از نیروهای خود را از دست داده است.

    وی افزود: «این واقعیت که اوکراین هنوز تسلیم نشده است، به‌دلیل غیرت و شایستگی شهروندان عادی است که توانستند خود را سازماندهی کنند، و این تنها دستاورد بزرگ ماست، و این حق ماست که به مقامات بگوییم؛ "چرا کاری نمی‌کنید؟ چرا صدها هزار نیروی نظامی ما کشته شدند؟ چرا این همه افراد ما باید کشته می‌شدند؟"»

    این مقام نظامی همچنین ابراز اطمینان کرد که مردم اوکراین به‌زودی از مقامات مسئول برای پاسخگویی به خسارات سنگین وارده به ارتش در جبهه نیز پاسخ خواهند خواست.

    پیش از این وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای اوکراینی طی چند روز گذشته و در تلاش برای اجرای عملیات ضدحمله در منطقه نیکولایف و سایر جهت‌گیری‌ها در جبهه جنوبی که همچنان ادامه دارد، متحمل خسارات بسیار سنگینی شدند.

    زلنسکی به درخواست ممنوعیت ورود روس‌ها به اوکراین پاسخ داد

    ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به درخواست ممنوعیت ورود شهروندان روسیه به اوکراین برای 50سال آینده پاسخ داد. متن پاسخ زلنسکی روز جمعه در پورتال رسمی دادخواست‌های الکترونیکی منتشر شد.

    وی یادآور شد: «رئیس‌جمهوری اوکراین به‌طور مداوم از اقدامات با هدف تقویت حاکمیت برای اعمال کنترل بر ورود شهروندان روس به خاک اوکراین حمایت می‌کند. در توسعه دادخواست الکترونیکی پشتیبانی‌شده، قطعنامه شماره 692 کابینه وزیران در تاریخ 17 ژوئن 2022 توافقنامه مربوط به سفر بدون روادید اتباع اوکراین و روسیه را فسخ کرده و محدودیت‌هایی را برای عبور از مرزهای دولتی اوکراین توسط شهروندان روسیه و ساکنان مناطق مرزی این کشور ایجاد کرده است، ضمن اینکه رژیم روادیدی با کشور روسیه از اول ماه جولای سال 2022 نیز اجرایی شده است.»

    این طومار در اواخر ماه مه در این پورتال منتشر شد، نویسندگان آن پیشنهاد کردند که در 50 سال آینده ورود به خاک اوکراین برای همه روس‌ها کاملاً بسته شود و برای روس‌ها اجازه اقامت صادر نشود، به‌جز کسانی که آشکارا از این کشور حمایت کنند. این طومار 25 هزار رأی لازم برای بررسی توسط رئیس جمهور را به‌دست آورده است.

    بایدن برای تسلیحات و کمک به اوکراین 11.7میلیارد دلار درخواست کرد

    جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره این کشور مبلغی معادل 11.7 میلیارد دلار کمک نظامی و مالی به اوکراین درخواست کرده است.

    در بیانیه منتشره از سوی کاخ سفید آمده است: رئیس جمهور بایدن به‌صراحت یادآور شده است که ایالات متحده قصد دارد به حمایت از مردم اوکراین در دفاع از حاکمیت خود ادامه دهد و برای انجام این تعهد و رفع نیازهای فوری، ما درخواست 11.7 میلیارد دلار کمک امنیتی و اقتصادی در سه‌ماهه اول سال مالی 2023 داریم.

    علاوه بر این، جو بایدن 2 میلیارد دلار نیز برای غلبه بر بحران انرژی داخلی درخواست کرده است.

    ریابکوف دخالت فزاینده آمریکا در حمایت نظامی از کی‌یف را بسیار خطرناک خواند

    سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه اعلام کرد که میزان دخالت ایالات متحده در حمایت نظامی از طرف اوکراینی همچنان در حال افزایش است و این یک روند بسیار خطرناک است.

    وی شب گذشته، جمعه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راسیا‌ـ‌24 گفت: متأسفانه ما مجبوریم با نگرانی این واقعیت را بپذیریم که میزان دخالت طرف آمریکایی در روند اوضاع در اوکراین و میزان غوطه‌ور شدن واشنگتن، از جمله در حمایت مادی از پمپاژ انواع تسلیحات به این کشور، همچنان رو به افزایش است.

    به‌گفته ریابکوف، ایالات متحده خود را در موقعیتی نزدیک به چیزی قرار داده است که می‌توان این کشور را یک طرف درگیری نامید.

    معاون وزیر خارجه با اشاره به اینکه تنها یک خط  باریک آمریکا را از تبدیل شدن به طرف درگیری جدا کرده است، تأکید کرد که روسیه به ایالات متحده در خصوص اقدامات تحریک‌آمیز و ارائه تسلیحات دوربرد به اوکراین هشدار داده است، ولی این هشدارها هنوز راه به جایی نبرده است.
    به‌گفته وی، عواقب آنچه در حال وقوع است بسیار شدید خواهد بود و مسئولیت این وضعیت به‌طور کامل به‌عهده محافل حاکم در واشنگتن خواهد بود.

    ریابکوف: "اهریمن‌سازی روسیه" از سوی آمریکا مدت‌ها قبل از جنگ اوکراین آغاز شده است

    سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه شب گذشته، جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راسیا‌ـ‌24 یادآور شد: «"اهریمن‌سازی روسیه" توسط ایالات متحده مدت‌ها قبل از اینکه مسکو عملیات نظامی ویژه در خاک اوکراین را انجام دهد، آغاز شده بود. در سال‌های اخیر، ما شاهد تعصبات نخبگان سیاسی ایالات متحده در اظهارات ضدروسی، و افسانه‌سازی‌ها علیه کشور ما بودیم که هیچ ارتباطی با واقعیت و با وضعیت اوکراین ندارند.»

    به‌گفته ریابکوف، این اقدام مقامات واشنگتن به‌عنوان جبهه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های آنها، اختلافات سیاسی داخلی خود و برخی مشکلاتی که در جامعه آمریکا در حال افزایش است، عمل می‌کند.

    آمریکا درباره مزدوران اسیرشده آمریکایی در اوکراین با روسیه تماسی نگرفته است

    معاون وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد که ایالات متحده در خصوص بازگرداندن احتمالی مزدوران آمریکایی اسیرشده در اوکراین از طریق کانال‌های دیپلماتیک با مقامات مسکو هیچ تماسی نگرفته است.

    سرگئی ریابکوف یادآور شد که عاقبت مزدوران خارجی که تصمیم می‌گیرند در طرف اوکراینی و کنار ارتش این کشور بجنگند، تأسف‌بار خواهد بود و مسلماً آنها با آگاهی از این مسئله به اوکراین سفر کردند.
    وی تأکید کرد که عزم مسکو برای دستیابی به اهداف عملیات ویژه تزلزل‌ناپذیر است.

    تأکید دوباره روسیه بر شروط استفاده از تسلیحات هسته‌ای

    سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه بار دیگر تأکید کرد که روسیه تنها در صورتی از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد که موجودیت این کشور در معرض تهدید جدی قرار بگیرد.

    وی یادآور شد که دکترین نظامی و همچنین سند «مبانی سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته‌ای» تمامی سناریوهای ممکن را که در آنها استفاده از سلاح هسته‌ای امکان‌پذیر است، ارائه می‌کند. این سناریوها شامل تجاوز به روسیه و متحدانش با استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی یا تجاوز با استفاده از سلاح‌های متعارف، در صورتی که موجودیت روسیه در معرض تهدید باشد، هستند»

    آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد چند روز قبل هشدار داد که خطر درگیری هسته‌ای به جدی‌ترین خطر در دهه‌های اخیر تبدیل شده است. به‌گفته وی، کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای باید متعهد شوند که نخستین کسانی نباشند که از این تسلیحات استفاده می‌کنند

    نظرات بینندگان
    نظرات شما